SELAMAT DATANG KE LAMAN INI

ASSALAMUALAIKUM....Terima kasih kerana mengunjungi blogger saya ini...sudi kiranya membaca catatan dari minda seorang guru bimbingan dan kaunseling. Semoga apa yang dipaparkan dapat membantu anda dalam menjalani kehidupan seharian. Apa yang baik datangnya dari ALLAH SWT, manakala yang buruk itu datangnya dari kelemahan saya sendiri..FIKIR...................FIKIRKAN...........DAN FIKIRAKANLAH

DOAKU....

"Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku dadaku; dan mudahkanlah bagiku tugasku; dan lepaskanlah simpulan dari lidahku, dan kurniakanlah aku ilham dari sisi-Mu agar apa yang ku kongsikan di sini terletak dalam redha-Mu; dan peliharalah penulisan ini, serta si penulisnya, juga pembacanya agar kami sentiasa taat pada perintahMu dan tidak gentar dalam menegakkan agama-Mu."

Islamic Widget

Islamic Clock

Rabu, 3 Ogos 2011

DOA TENANGKAN HATI YANG BERDEBAR...


Dari Maimunah hamba pengasuh Nabi berkata :

Seorang wanita datang kepada Nabi dari puak Jursh dan berkata kepada ‘Aisyah : Tolonglah beritahuku dengan suatu doa dari Rasulullah yang boleh menenangkan diriku dan mententeramkannya.

Rasulullah bersabda kepada 'Aisyah radiallahuanha katakan kepadanya : Letakan tangan kananmu dekat bahagian hatimu dan sapukan ia sambil membaca doa :

بِسْمِ اللهِ، اللهمَّ دَاِونِي  ِبدَوَائِكَ وَاشْفِـنِيْ  ِبشِفـَائِكَ وَأ َغْنـِنِيْ  ِبـِفـَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاك

Dengan nama Allah , Wahai Allah, rawatilah daku dengan Rawatan-Mu, sembuhkanlah daku dengan Penawarmu dan Cukupkan daku dengan kelebihan yang ada padamu dari mengharapkan selain dari-Mu.

Petikan dari kitab Usudul Ghobah : 5/404

Berhati-hatilah :

Sekiranya terlintas sesuatu yang buruk dalam hati, hasutan yang menyuruh kepada melakukan kejahatan atau timbul sangkaan-sangkaan yang tidak baik maka bacalah ayat akhir surah Baqarah... mudahan dibebaskan anda dari semua perkara itu iaitu ayat :
(...... آمن الرسول بما أنزل إليه من ربه والمؤمنون )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan