SELAMAT DATANG KE LAMAN INI

ASSALAMUALAIKUM....Terima kasih kerana mengunjungi blogger saya ini...sudi kiranya membaca catatan dari minda seorang guru bimbingan dan kaunseling. Semoga apa yang dipaparkan dapat membantu anda dalam menjalani kehidupan seharian. Apa yang baik datangnya dari ALLAH SWT, manakala yang buruk itu datangnya dari kelemahan saya sendiri..FIKIR...................FIKIRKAN...........DAN FIKIRAKANLAH

DOAKU....

"Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku dadaku; dan mudahkanlah bagiku tugasku; dan lepaskanlah simpulan dari lidahku, dan kurniakanlah aku ilham dari sisi-Mu agar apa yang ku kongsikan di sini terletak dalam redha-Mu; dan peliharalah penulisan ini, serta si penulisnya, juga pembacanya agar kami sentiasa taat pada perintahMu dan tidak gentar dalam menegakkan agama-Mu."

Islamic Widget

Islamic Clock

Rabu, 3 Ogos 2011

BETAPA MUDAHNYA WANITA DITIPU....


Wanita itu dalam hidupnya amat memerlukan pergantungan dari kebanyakan perkara, mengenai hati dan perasaan, kehidupan dan kemesraan dan juga dalam hal-hal keduniaan dan kerohanian mereka. Oleh itu mereka amat mudah dipermainkan.

Si 
A adalah wanita biasa, suka berpoya-poya dalam hidup, suka mencari aktiviti yang tidak ada batas dan norma keislaman. Dia berkenalan dengan seseorang lalu hanyut bersama perasaan dan nafsunya. Baginya hiburan dan keseronokan adalah kehidupan yang ia cari. Akhirnya ia asyik bertukar pasangan. Wanita jenis ini sangat mudah dijadikan bahan.

Si 
Q adalah wanita warak, alim dan berbudi bahasa. Hidupnya agak terkongkong dan salah satu cara hidupnya bersosial ialah dengan internet. Ia berkenalaan dengan seseorang, pada mulanya ia tidak suka denga lelaki Z ini, akan tetapi lama kelamaan ia suka dan menaruh hati. Rupanya lelaki Z adalah seorang pandai berkata-kata dalam bab agama. Namun cuba menyelitkan unsur kehidupan silamnya yang hitam sebagai umpan menagih simpati. Z tahu itu adalah satu cara utama untuk menjadikan wujudnya komunikasi dan bahan perbualan dalam FB dan Chat. Akhirnya Q telah berubah sedikit demi sedikit.Bila hati telah ditembusi maka segala kehidupannya akan mudah dikuasai.
Aslamana seorang wanita baik, suka berkawan dan mempunyai pendidikan Islam. Ia tahu sikap lelaki dan faham benar akan tindak tanduk mereka antaranya :

1.Lelaki mudah berbohong, apalagi banyak rahsia yang disembunyikan atau terlalu banyak rahsia yang mahu dikongsikan.

2.Lelaki suka cerita hal-hal seks, apalagi asyik menceritakan hal-hal hitam silamnya yang mungkin hanya fantasi dan rekaan.Itu satu umpan untuk mengheret wanita kepada cerita-cerita yang agak sensitif.

3.Lelaki tahu wanita itu tidak stabil emosi dan perasaannya. Maka mereka pandai memberi simpati,memujuk, memuja dan memberi kata-kata yang indah.Biasanya ini adalah taktik yang ampuh bagi wanita yang kesepian, punya masalah dengan keluarga dan pernah dilukakan perasaannya.

4.Lelaki mudah memberi kata cinta, sayang, kasih, dan romantika. Ia pandai memerangkap kelemahan dan kemahuan wanita.

Apabila sudah jatuh dalam permainan lelaki, wanita itu akan dipergunakan untuk kepuasan mereka, samada dari segi material dan segalanya. Sebab itulah awang-awang hitam berjaya memperdayakan wanita Melayu berbanding wanita bangsa lain, kerana hati-hati mereka terlalu mudah untuk ditembusi.

Ketakutan anda kepada keseorangan, kesepian, kekosongan dan sebagainya makin mengheret anda kepada apa yang anda takutkan
Oleh itu jadilah wanita yang ada inspirasi dalam hidup. Anda perlu yakin pada jodoh anda, rezeki anda dan yang paling penting ialah kesucian anda.

Jadi jangan suka berkenalan dalam FB dan halaman Chat. Pastikan hanya mereka yang betul-betul anda kenali dan pernah duduk sekelas, sepejabat dan rakan sekerja dengan mereka. Yang lain-lain tu 'bolayan and sayonara'.
. .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan