SELAMAT DATANG KE LAMAN INI

ASSALAMUALAIKUM....Terima kasih kerana mengunjungi blogger saya ini...sudi kiranya membaca catatan dari minda seorang guru bimbingan dan kaunseling. Semoga apa yang dipaparkan dapat membantu anda dalam menjalani kehidupan seharian. Apa yang baik datangnya dari ALLAH SWT, manakala yang buruk itu datangnya dari kelemahan saya sendiri..FIKIR...................FIKIRKAN...........DAN FIKIRAKANLAH

DOAKU....

"Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku dadaku; dan mudahkanlah bagiku tugasku; dan lepaskanlah simpulan dari lidahku, dan kurniakanlah aku ilham dari sisi-Mu agar apa yang ku kongsikan di sini terletak dalam redha-Mu; dan peliharalah penulisan ini, serta si penulisnya, juga pembacanya agar kami sentiasa taat pada perintahMu dan tidak gentar dalam menegakkan agama-Mu."

Islamic Widget

Islamic Clock

Rabu, 6 Januari 2010

HARI KE 4 PERSEKOLAHAN

Apa nak jadi dengan pelajar hari ini? Baru 4 hari persekolahan dah tidak bersemangat. Awal-awal pagi datang ke sekolah tapi tidak tahu nak buat apa. Masuk kelas bukannya nak mengulangkaji pelajaran tapi masih nak meneruskan mimpi indah. Masih nak buat tahi mata.
Tiada semangat, tidak bermatlamat dan tidak bermotivasi dan akhir tidak tahu hala tuju selepas SPM nanti?. Bila ditanya tarikh exam SPM...masih ada yang tidak tahu tarikhnya..lucukan...???.Itu lah realitinya.
Kepada pelajar, ingatlah jasa kedua ibubapa kita. Sejak dari kecil hinggalah dewasa , mereka menjaga dan mendidik kita...seekor nyamuk pun tidak dibenarkan menggigit kita semasa kecil.Balaslah jasa mereka..ayuh teruskan perjuangan anda sebagai seorang pelajar yang berjaya.Ingatlah tidak ada ibubapa pun yang inginkan anak mereka tidak berjaya. Peluang ada cuma semuanya terletak dibahu anda sebagai seorang pelajar.
Masa itu emas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan